KIEŁKI - doceń zdrowotne i smakowe walory kiełków roślinnych

17 Listopad
2016

Kiełki

Kiełki będą bardzo ważnym dodatkiem do diety na przesilenie wiosenne. Warto po nie sięgnąć, ponieważ dzięki nim można odzyskać formę po zimie. Jeśli jesteś ospała i nic Ci się nie chce, a włosy straciły na połysku okazało się, że w kiełkach właśnie może być dla nas wielka siła. Znajdziemy tam wszystko to co najlepsze. Kiełki powinny znaleźć się w naszej diecie na przesilenie wiosenne, powinno się je jeść cały rok. Kiełki nie są wymysłem naszych czasów. Chińczycy spożywali je już mniej więcej 5 tysięcy lat temu jako doskonały sposób na zdrowie. Lecznicze właściwości tych roślinnej sprawiły, że należy je traktować jako doskonałe lekarstwo.

Kiełki to samo zdrowie

Rośliny w nasionach mają przede wszystkim wiele cennych witamin i minerałów. Dzięki temu kolejnym pokoleniom je przekazują. Jednak nie jedzenie nasion da nam wiele możliwości, ale będzie to jedzenie kiełków, ponieważ w tym momencie, gdy nasiona już kiełkują będą uwalniać cenne enzymy i dzięki temu nasz organizm będzie w stanie skutecznie przyswajać to co najważniejsze.

Kiełki właściwości

W kiełkach będzie można znaleźć to wszystko co najlepsze i będą to rzeczywiście duże dawki. Mamy tam wiele cennej witaminy B, witaminy C, D, K, E czy PP. Dodatkowo mamy tam również wiele świetnych propozycji, jeśli chodzi o liczne minerały. Znajdzie się tam wartościowe białko, beta karoten czy zdrowe tłuszcze omega

Oczywiście znajdziemy tam również cenny błonnik a co najważniejsze nie mają one wiele kalorii i dzięki temu będą dobre dla osób na diecie. Ich wielką siłą będzie to, że chronią nas przed działaniem wolnych rodników i dzięki temu będą hamować skutecznie tworzenie się w organizmie komórek nowotworowych.

Kiełki soi - właściwości

Kiełki soi są źródłem białka i witamin A, B, C, K, żelaza, fosforu, magnezu i potasu. Znaczące będą tam również kwasy tłuszczowe nienasycone. Regulować mogą pracę naszego układu nerwowego oraz hormonalnego, chronią przed nadciśnieniem, zakrzepami czy poprawiają wygląd skóry. Łagodzą również objawy klimakterium, mają orzechowy smak. Najlepiej komponują się one z kuchnią chińską i z tej właśnie kuchni się wywodzą przede wszystkim.

Kiełki w diecie

Kiełki lucerny – właściwości

Kiełki lucerny dostarczają białka, nienasycone kwasy tłuszczowe czy też witaminy E oraz C, kwasu foliowego, selenu czy cynku. Będą odpowiadać za wzmocnienie mięśni, kości, leczą zęby czy dolegliwości reumatyczne. Mają lekko orzechowy posmak. Smakują dobrze na chlebie jak i tez w różnych potrawach. Kiełki owsa - właściwości W kiełkach owsa mamy wszystkie najważniejsze dla naszego organizmu witaminy a także cenne minerały. Regulują one pracę tarczycy, poprawiają gospodarkę hormonalną organizmu. Ze względu na obecność witaminy E mamy tam również sposób na płodność. Mają one łagodny smak. Można posypać nimi sałatkę, dodać do musli czy deserów.

Kiełki rzeżuchy - właściwości

Kiełki rzeżuchy to doskonałe źródło witamin C, A, B, D, soli mineralnych i olejków eterycznych. Wpływają one korzystnie między innymi na przemianę materii i dzięki temu będą takim elementem, który odpowiada za skuteczne oczyszczenie organizmu. Mają one charakterystyczny mocny zapach, który będzie harmonizować się z sałatkami czy też twarogiem.

Kiełki rzodkiewki - właściwości

Mają specyficzny smak, dzięki temu, że mają olejki gorczycowe. Liczne witaminy i składniki mineralne gwarantują działanie przeciwzapalne jak i też odkażające, oczyszczające i moczopędne. Łagodą dolegliwości wątroby i pęcherzyka żółciowego.

Kiełki żyta - właściwości

Kiełki żyta to cenne źródło witaminy E, B i licznych minerałów. Będą działać dobrze między innymi na nerwy, dodają siły witalne. Mają charakterystyczny, silny smak. Nadają się świetnie do sałatek warzywnych.

Kiełki pszenicy - właściwości

Kiełki pszenicy to źródło białka, witaminy B,E,C. Charakteryzują się licznymi minerałami. Są one bogate w błonnik. Będą chronić przed atakiem wolnych rodników, mogą wpływać wzmacniająco na układ nerwowy. Będą zbawiennie działać na odporność i mięśnie oraz serce.

Autor

Paweł Wicher

Redakcja eeeby.pl

To może Cię zainteresować